SuperDeBoerBedumNaarNewyork.reismee.nl

Dag 2

Iedereen was vandaag vroeg wakker! We waren allemaal eerder bij het ontbijt dan afgesproken, Jannie als eerste, en hebben heerlijk ontbeten. Om half 10 vertrokken we naar de 'Whole Foods', dit is volgens Amerikaansekranten de mooiste supermarkt van de wereld. Alleen zijn zij nog nooit in Bedum geweest ;)

Daarna hebben we onze reis vervolgd naar een volgende supermarkt 'Fair Ways', indrukwekkend om te zien hoe het er hier anders aan toe gaat dan bij ons. De geldkluis wordt bijvoorbeeld zo even opengetrokken waar iedereen bij staat. Daarna was het tijd voor de Starbucks! Kwalitatief rijke koffie in Amerika (Luc). Vervolgens zijn we naar Rockefeller Centre geweest. Voor dit gebouw was iedereen nog aan het schaatsen, wij stonden in de zon! We hebben de reisleider ff 20 dollar in de hand gedrukt en we konden de Rockefeller beklimmen. Het uitzicht was OVERWELDIGEND, we konden de hele stad zien.

Vervolgens zijn we naar Eataly gereden. Marco vond dit 'Nee'. Eataly is een combinatie van restaurant/supermarkt in 1. Super druk toen wij er waren, daarom zijn wij een hamburger gaan halen aan de overkant ;) De overkant was Madison Square Garden. De hamburger vond Marco 'Ja'.

Als laatste hebben we nog 2 supermarkten bezocht, dit waren 'Trader Joe's' en nog een andere in een brug (Queensboro Bridge). Het opvallende was bij de supermarkten dat klanten hun eigen maaltijden kunnen samenstellen om vervolgens thuis op te kunnen eten, beetje een lopend buffet achtig idee.

Nu zitten we op Tanja haar kamer aan de borrel (mannen bier, vrouwen jus). We hebben gereserveerd bij eensteakrestaurantnaast het hotel en gaan daar zo eten. Daarna het nachtleven van New York verkennen. Klaas-Jan wil bij de Best Buy kijken/kopen.

Morgen staan onder andere Ground Zero, de Apple store, Brooklynn bridge en meer op het programma. We hebben het heel erg naar onze zin en ons verhaal wordt vervolgd....

Slaap lekker allemaal!

Yvonne

Klinkt goed allemaal. Zo te lezen vermaken jullie je wel. Hoe kan het ook anders. Zoveel nieuwe indrukken. Super! En nu vervolg ik mijn nachtrust. Het is nu 03.30 uur :-)

Daan

Ik ben vandaag lekker vrij, Kunnen we skypen!

Niesje

Wow,
klinkt allemaal heel goed. Wat een druk programma zeg. Wat doen jullie veel indrukken op.
Nog veel plezier!!!