SuperDeBoerBedumNaarNewyork.reismee.nl

Dag 3 (het echte begin)

Voor we het verhaal beginnen over dag 3, eerst nog terugkomen op de avond van dag 2. Nadat we een shopronde hebben gehouden via Times Square waren we langzaam aan het teruglopen naar het hotel. Halverwege kwamen we een ontzettend grote limosine tegen. Een echte Cadillac Escalade. De chauffeur zag ons kijken en probeerde ons natuurlijk een ritje aan te smeren. Daar had de hele groep wel oren naar, behalve Klaas Jan. Hij was bang dat we genaaid zouden worden.

Uiteindelijk zijn we natuurlijk ingestapt voor 15 dollar per persoon en het was het waard! Geheel in stijl reden we over Broadway, via Columbus Circle en dwars door Central Park naar 5th Avenue. We kwamen zo langs het Plaza hotel en het Hilton. Als echte VIP's werden we voor ons hotel afgezet. Dat was een rit om nooit te vergeten!

Daarna zijn de mannen nog op stap geweest, maar dat verhaal is bekend.

Vanochtend hebben we weer heerlijk ontbeten. Het ontbijt is echt enorm uitgebreid. Kiezen is moeilijk! Om 10 uur vertrokken we met ons busje en de gids naar 5th Avenue. Daar bezochten we als eerste de Apple store. Het was er ontzettend druk, maar helaas voor enkele medereizigers waren de iPad's uitverkocht. Geïnteresseerden konden een bonnetje krijgen en morgenochtend (of beter vannacht) om 4 uur in de rij gaan staan om een poging te ondernemen om alsnog een iPad 2 te bemachtigen. Niemand heeft voor deze optie gekozen...

Daarna zijn we naar het Plaza hotel gegaan. Daar is een foodmarket, maar niemand van ons was echt onder de indruk. We hebben natuurlijk nog even een blik geworpen in het hotel zelf. Dat zag er goed uit!

Daarna zijn we over 5th Avenue naar Chelsea gereden in het Meatpacking District. Daar was ook een soort foodmarket. Maar in oude stijl. Dat had een leuke sfeer.

Na een korte stop reden we door naar het financial district. Als eerste reden we naar een uitkijk over Ground Zero. Erg indrukwekkend om te zien hoe de nieuwe Freedom tower wordt opgebouwd. Deze toren wordt gebouwd op de plek waar vroeger WTC 1 stond. Op de plek van WTC 2 is een groot vierkant gat. Gordon onze gids heeft een heel verhaal verteld.

Daarna aten we een lekkere sandwich en natuurlijk doken we ook even bij de Starbucks naar binnen. Vervolgens reden we rond in het financial district en we stopten bij St. Paul's chapel. Deze kerk staat er al sinds het eind van de 17e eeuw. De kerk heeft de aanslagen van 11 september 2001 overleefd en is uitgegroeid tot een symbool van hoop. Erg indrukwekkend om op deze plek rond te lopen.

Via Wallstreet reden we langs de Brooklyn Bridge, door Chinatown en Little Italy terug in de richting van het hotel. Daar zijn we nu lekker aan het relaxen. De heren aan een lekker groot blik Foster's en Coors. De dames hebben een OJ. Tanja en Luc ontbreken, zij nemen een powernap.

Vanavond staat een bezoek aan een jazzcafe in Harlem op het programma. Daarna gaan wij met onze SDB-groep de metro verkennen. We gaan vanuit Harlem met de metro naar Brooklyn. Vanaf daar lopen we dan over de Brooklyn Bridge terug naar Manhattan en dan zien we wel verder...

Deze bijdrage is geleverd door Marco

Yvonne

Geweldig, wat zien jullie veel. Alle bekende plekjes van NY komen in jullie verhalen voorbij. Super (de Boer). De boertjes van buut'n worden echte wereldreizigers. Welterusten voor straks!

Hillie Griepsma

Jeetje wat zien en doen jullie veel! Zó herkenbaar waar jullie allemaal zijn geweest!
SDB moet jullie volgende week nog maar een paar "verwerk- en bijkom dagen" schenken..om alle indrukken te verwerken!
Geniet nog van jullie laatste dag en alvast een goeie terugreis gewenst!!