SuperDeBoerBedumNaarNewyork.reismee.nl

Dag 3 (het eind)

Het is hier nu 1 uur. Tijd voor een borrel voor het slapen natuurlijk. Tom, Luc, Tanja, Klaas Jan en Marco verzameld op KJ's kamer.

Na het relaxen bij Hillegonda zijn we gezamenlijk om 7 uur vertrokken naar Harlem. Ditmaal niet met ons busje, maar met taxi's. 4 taxi's. Tom, Luc, Marco en Jannie in een taxi en natuurlijk(!) kende die chauffeur de stad niet goed genoeg. Waar de overige 3 taxi's rechtstreeks naar 134th en 7th avenue reden, reed deze chauffeur mooi deze locatie voorbij en ging ernaar zoeken op 134th en 8th. Tja, dan vind je weinig. Gelukkig voor hem loopt de meter hier per minuut! En gelukkig voor ons zat de taxirit bij de prijs inbegrepen.

We verzamelden bij een klein cafe in Harlem. Daar werd live-muziek gespeeld. In eerste instantie was de muziek rustig. Later werd er meer rockmuziek gespeeld. In dit cafe hebben we ook gegeten.

Na het eten gingen wij met de SDB-groep naar het dichtsbijzijnde metrostation. Daar stapten we voor het eerst in de New Yorkse subway. Direct werden we geëntertaind door een echte homie. Hij leek dronken... Hier stapten we in de metro en met een overstap kwamen we na een klein half uurtje aan op station High street in Brooklyn.

Helaas was het weer nu echt omgeslagen. Het regende behoorlijk, soms zelfs hard. Maar vol goede moed liepen we richting de Brooklyn Bridge. Ondanks het slechte weer was dit een geweldige ervaring. Wat een uitzicht op Manhattan! Veel foto's gemaakt natuurlijk.

Het was een lange wandeling over de East river terug naar Manhattan en eenmaal weer teruggekomen bij een metrostation waren we allen doorweekt van de regen. Vandaar reden we terug met een overstap naar station Times Square/ Broadway. Door de regen naar het hotel. Onderweg kochten we nog een verfrissende borrel voor op de hotelkamer en hier zitten we dan. Bedtijd komt nu wel heel hard dichterbij...

Yvonne

Balen dat het dan zulk weer is, hier was het gisteren ook van die akelige motregen. De metro is ook wel weer een ervaring, denk ik, heel wat anders dan die limousine!! Ik ben erg benieuwd naar alle foto's. Die nu geplaatst zijn, zijn al erg mooi, maar dat is maar een hele kleine impressie. De Brooklyn Bridge lijkt me geweldig. Volgens mij is alles gewoon AMAZING. Nou mensen, veel plezier op jullie laatste dag. En eerlijk gezegd, ben ik wel blij dat jullie morgen weer thuis komen, ik mis mijn mannetje wel hoor!

Renske (mama Luc)

We genieten erg van jullie verhalen. Net of we er een beetje bij zijn, maar helaas. Jullie zien echt wel indrukwekkende en bijzondere dingen. Nog maar één dag te gaan. Geniet ervan en we wensen jullie een goede reis terug. Verheug me al op weekend, vol verhalen en foto's. En Luc, eindelijk weer een biertje:)

Moeder KlaasJan schrijft.

Wat weer een fantastisch reisverslag,met onvergetelijke ervaringen. De foto's zijn ook erg mooi.
Daar kunnen jullie straks van nagenieten.
Is het nog steeds >Er gaat niets boven Groningen< ?
Ik denk het niet. Een goede terug reis gewenst.

Irene en Wilko (kinderen Jannie)

Heey iedereen,
veel plezier nog jullie laatste dag daar.
we zijn toch wel blij dat jullie weer terug komen we beginnen ons mam best wel te missen.
En Wilko verheugd zich op de kadootjes haha

geniet van jullie laatste dag,

Wilko en Irene

Edwin (Super de Boer Amersfoort)

Het gaat jullie goed af in New York. Ik wens jullie een fijne terugvlucht.

Ingrid Groen

Hey was leuk om jullie te volgen in the big apple, goede reis terug.